26.02.2015 | Ph.d.-forsvar, Sundhed og sygdom, Videnskabelig medarbejder
Et nyt PhD projekt fra Aarhus Universitet, Health, har fundet nye biologiske markører for prostatakræft, der på sigt vil kunne udnyttes til at sikre en mere målrettet og individualiseret behandling af sygdommen.
26.02.2015 | Bevillinger og priser, Offentligheden/Pressen, Ekstern målgruppe
To topforskere og fem forskningstalenter fra Aarhus Universitet er blandt modtagerne af dette års EliteForsk-priser, der i dag uddeles ved en højtidelighed på Glyptoteket i København.
26.02.2015 | Kursus, Forskningsårsstuderende, Institut for Folkesundhed
Du kan tilmelde dig her: https://auws.au.dk/_Sikkerhed_og_Anvend2
26.02.2015 | Kursus, Forskningsårsstuderende, Institut for Folkesundhed
Du kan tilmelde dig her: https://auws.au.dk/Survey_Guidelines
26.02.2015 | Kursus, Forskningsårsstuderende, Institut for Folkesundhed
Du kan tilmelde dig her: https://auws.au.dk/Generel_sikkerhed
26.02.2015 | Kursus, Forskningsårsstuderende, Institut for Folkesundhed
Du kan tilmelde dig her: https://auws.au.dk/Sikkerhed_og_Anvend
26.02.2015 | Forskning, Sundhed og sygdom, Alle grupper
ADHD-patienter har dobbelt så stor risiko for at dø tidligt end mennesker uden ADHD, og den hyppigste dødsårsag er ulykker. Det fastslår en gruppe forskere fra Aarhus Universitets Center for Registerforskning. De banebrydende resultater er netop udgivet i det prestigefyldte medicinske tidsskrift The Lancet.
26.02.2015 | Seminar, Forskning, Teknisk/administrativ medarbejder
“Kidneys make sense” by Jens Leipziger
26.02.2015 | Møde, Forskning, Teknisk/administrativ medarbejder
The next iSEQ lunch seminar is on Wednesday 4 March 2015 at 12.00 - 13.00. Title: Deciphering gene expression with genomics: from transcriptional complexity to ribosome dynamics. Speaker: Vincent Pelechano, PhD, Staff Scientist. European Molecular Biology Laboratories. Venue: Jeppe Vontillius Auditory, The Lakeside Lecture…
25.02.2015 | Navnenyt, Alumne, Ekstern målgruppe
To tidligere studerende på Europastudier er blandt de mange, der har fulgt opfordringen til at pege på en underviser, som fik afgørende betydning i studietiden. Vi bringer her den anden artiklen i en serie om undervisere, der gjorde en forskel.