Nye Word- og PowerPoint skabeloner til alle medarbejdere på AU

Den 24. april 2017 opgraderer AU IT AU’s Microsoft Office-skabelonløsning. AU-skabelonerne gør det muligt og nemt for alle medarbejdere at lave Word-dokumenter og PowerPoint-præsentationer, der er i overensstemmelse med universitetets designprogram – herunder brug af logo og segl.

04.04.2017 | Marie Lærke Justesen








Hvad er nyt?

  • Standardskabelonen for PowerPoint er blevet re-designet.
  • Word-skabeloner er re-designet og der er flere nye på vej.
  • Logo og segl vises for hver enkelt enhed på skabelonerne, som det er besluttet af fakulteterne.
  • Brugeroplevelsen for Mac-brugere er forbedret.
  • Der er en biblioteksfunktion til billeder, standardslides og standardtekstelementer.
  • Løsningen er cloud-baseret, så det er muligt at hente skabeloner, hvis bare man har adgang til internettet.


Hvordan får man adgang til de nye skabeloner?

Den nye skabelonløsning, Templafy, er en cloud-baseret løsning, som tilgås via office.au.dk på pc'ere, der ikke er på UNI-domænet og på Mac.

På PC’ere, der er på UNI-domænet, er løsningen en integreret del af Word og PowerPoint og den nuværende løsning, SkabelonDesign, bliver automatisk opgraderet til Templafy.

SkabelonDesign bliver afinstalleret på alle computere og kan ikke fremadrettet benyttes.


Yderligere information og support

Medarbejderservice kan du finde information om den nye skabelonløsning, videovejledninger til brugen af skabelonerne og kontaktoplysninger til support.

Har du yderligere spørgsmål til projektet, kan du kontakte Pia Hvid Tønnesen, Digital Projektleder hos AU IT, Web – Brugeroplevelser, pht@au.dk

Administrativt, Administration (Faglighed), Alle grupper, Enhedsadministration, AU IT