Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Nyhedsbrev 84 april 2018

Kære Alle Hermed seneste nyt

26.04.2018 | Thomas G. Jensen

Kapsejladsen fredag den 4. maj – og forebyggelse af gener som følge deraf

Der er igen kapsejlads og for at undgå gener vil der som vanlig blive taget en række forholdsregler: 

1) Flest mulig adgangsdøre aflåses, så kun medarbejdere med adgangskort kan komme ind – der er også i enkelte bygningskomplekser vagt ved døren, så husk at medbring afgangskort og legitimation.

2) Der opsættes skilte på alle døre til vore bygninger, hvoraf der fremgår at gæster til kapsejladsen ikke har adgang (heller ikke studerende). I den forbindelse opfordres de, der har kontakten med studenterunderviserne, til at indskærpe over for dem, at når de på Kapsejladsdagen ikke arbejder, må de ikke bruge deres adgangskort til vore bygninger.

3) Alle medarbejdere kan ringe til vagt ved arrangementet på et telefonnummer der udmeldes per mail senere, hvis I får brug for hjælp til f.eks. at håndtere uønskede gæster, I er utrygge ved

4) Arrangørerne vil på forskellig vis prøve at lede gæsterne væk fra vore bygninger (flere toiletter, bedre skiltning og evt. brug af afspærringstape).

Herudover vil Bygningsservice sætte flere hegn op end tidligere, og bagindgangen til Bartholin (vareindleveringen) blokeres fra torsdag til mandag. Der vil generelt være stærk begrænset adgang til Universitetsparken, hvilket gør parkering vanskeligt og der vil ikke kunne afleveres/afhentes pakker mv. 

Vi forventer ikke, at instituttets medarbejdere påtager sig af agere dørmænd, men der har været efterlyst en fælles holdning til hvorvidt medarbejdere skal lukke gæster til kapsejladsen ind, hvis de f.eks. ønsker at benytte toiletterne. Anbefalingen er altså at man undgår at åbne dørene. Der vil givetvis igen blive gener ved kapsejladsen, men vi vil prøve om ovenstående tiltag kan reducere dem.

 

Den 1. maj

På anmodning kan medarbejdere på Institut for Biomedicin holde fri den 1. maj, hvis arbejdet tillader det. Frihed den 1. maj aftales med nærmeste leder.

 

Bemanding i dyrestalden den 1. maj

Den 1. maj vil antallet af staldpersonale i dyrestalden være begrænset.

I tidsrummet kl. 9-12 vil det dog være muligt at kontakte vagthavende dyrepasser. Opslag med kontaktoplysninger til vagthavende dyrepasser vil være tilgængelig ved indgangen til stalden d. 1. maj.

 

Instituttets holdning til at ”forsinke” karaktergivning på foranledning af studerende

Flere undervisere har spurgt om hvad man gør når en studerende ønsker at udskyde karakteren for sin bacheloropgave – hvis man har bacheloropgaven som eneste fag på det sidste semester. For at opretholde SU i sommerferien mellem bachelor og kandidat, er undervisere blevet bedt om at vente med at indtaste karakteren til sent. Instituttets holdning er at karaktererne skal gives efter de regler som er meldt ud af studieadministrationen.

 

Medlemmer til instituttets festudvalg søges

Vi planlægger indvielse af Skou—bygningen med en kæmpe institutfest for alle medarbejdere fredag den 12. oktober. Henvend jer til Viggo Nielsen hvis I vil hjælpe med at arrangere festen. Instituttets julefrokost der normalt afholdes i Stakladen i december aflyses i år da vi vurderer at to store fester så tæt på hinanden er i overkanten.

 

Der er ansøgningsfrist for støtte til rejser (VIP) og kurser (TAP) den 1. juni.

 

Referat fra sidste møde i instituttets SU (LSU) den 5. marts kan ses her 

http://biomed.medarbejdere.au.dk/organisation/moedefora-og-referater/samarbejdsudvalg-referater/referater-2018/moede-05-03-2018/

 

Referat af sidste møde i akademisk råd den 21. februar kan ses her:

http://health.au.dk/fileadmin/www.health.au.dk/Akademisk_Raad/Referat-akademisk-raad-210218.pdf

 

Med venlig hilsen

 

Thomas G. Jensen

Administrativt, Administration (Faglighed), Alle grupper, Institut for Biomedicin, Institut for Biomedicin, Navnenyt