Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Tjek&Go: Det nye Medarbejderstamkort er nu på vej i drift

Medarbejderstamkortet bliver lanceret den 30. maj 2017. Herefter vil alle ansættelser, forlængelser, overflytninger og ansøgt ophør blive sat i gang via Medarbejderstamkortet.

15.05.2017 | Marie Lærke Justesen

Idriftsættelsen starter d. 20. maj, og derfor lukker PersonDataFormularen med sidste mulighed for brug d. 19. maj 2017. Som medarbejder vil du derfor, i perioden 20. maj til ca. 30. maj, ikke kunne få opdateret AU’s systemer med dine personlige data, og hvilken enhed, du arbejder i.

Medarbejderstamkortet bliver tilgængeligt for de ansættende enheder ca. d. 30. maj 2017.

Medarbejderstamkortet er institutternes værktøj til:

  • Registrering af medarbejderstamdata ved ansættelse og fratrædelse.
  • Flytning af en medarbejder fra en enhed til en anden.
  • Registrering af ikke-lønnede relationer.

I det øjeblik medarbejderstamdata er registreret, starter en sagsbehandling i HR - og i AUHRA vil der kunne registreres fravær.  Når nyansatte registreres, vil der med det samme blive genereret et AU ID og en AU-mail. Den nye medarbejder vil, efter fortrolighedsflaget er ophævet, også være i PURE og på telefonlisten. Dette AU ID kan med det samme anvendes til f.eks. bestilling af adgangskort, IT udstyr mv.


Undervisning af superbrugere og brugere

I maj måned vil superbrugere og sidenhen brugere blive undervist i brugen af Medarbejderstamkortet. Undervisningen af brugere varetages af superbrugerne og foregår lokalt. 

 

Vil du vide mere?

Læs mere om Medarbejderstamkortet.

Niels Jacobsen og Thomas Damgaard Frid forvalter systemet og står for undervisningen af superbrugerne.

Administrativt, Administration (Faglighed), Alle grupper, Alle AU-enheder, Enhedsadministration, AU IT