Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Weekendens IT-arbejde gik efter planen

I weekenden den 5. og 6. september gennemførte AU IT og AU Økonomi og Bygninger et såkaldt servicevindue, som blev brugt på at udføre diverse systemopgraderinger, forbedre IT-sikkerheden, optimere serverrum og reparere el. Dette omfattende arbejde udføres fire gange om året og er nødvendigt for at give medarbejdere og studerende stabile IT-systemer og -services med høj sikkerhed.

09.09.2015 | Malene Hjulmand Bundgaard

Foto: Colourbox

Weekendens arbejde

Weekendens arbejde fokuserede bl.a. på:  

  • forbedring af sikkerheden på AU’s netværk. Firewalls blev flyttet for at opnå højere sikkerhed.
  • optimering af drift og sikkerhed for Syllabus, STADS, BlackBoard, mit.au.dk, IDM (system til håndtering af persondata), Windows-, Linux- og SharePoint-servere.
  • optimering af serverrum. Udstyr i serverrum blev flyttet rundt for at optimere udnyttelsen af rummene og for at sikre bedre performance og sikkerhed.
  • el-arbejde i S-bygningen på Fuglesangs Allé, hvor der blev udbedret fejl.

Hvad er et servicevindue?

Et servicevindue er et på forhånd aftalt tidspunkt, hvor AU IT har mulighed for at udføre opgaver som kræver, at IT-systemer og IT-services tages kortvarigt ud af drift.

AU IT gennemfører fire servicevinduer om året. Tidspunkterne er valgt ud fra en høring blandt de faglige og administrative miljøer, således at færrest muligt bliver berørt.

Det sidste servicevindue i 2015 er i weekenden den 14. og 15. november. Studerende og medarbejdere vil blive informeret, når vi nærmer os tidspunktet. 

Spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål til servicevinduerne, er du velkommen til at skrive til driftstatus.it@au.dk

Administrativt, Ph.d.-studerende, Alle AU-enheder, AU IT, Teknisk/administrativ medarbejder, Videnskabelig medarbejder