CSR – kommunikation med indbygget dilemma?
11.10.2016 |
Dato | ons 30 nov |
Tid | 13:00 — 17:00 |
Sted | Aarhus Universitet Fredrik Nielsens Vej 4, Bygning 1421, 8000 Aarhus C. Mødelokale 2, Indgang Stakladen, Preben Hornung-/Richard Mortensenstuen |
Debatseminaret henvender sig såvel til den CSR- og kommunikationsansvarlige, der gerne vil skærpe indsatsen for at formidle de gode initiativer til verden omkring dem, som til rådgiveren, NGO’en, journalisten og CSR-nørden, som gerne vil have et indblik i “den anden side af hegnet”.
Mød bl.a.
Carsten Obel, Professor, Direktør for Center for Sundhedssamarbejde, AU
Lene Hjorth, Afdelingsdirektør Koncern-CSR, Jyske Bank
Mogens Werge, Direktør for CSR og Corporate Communication, Bestseller
Monica Klepp Bjerrum, Direktør MOOW
Line Schmeltz, Lektor og ph.d. Institut for Erhvervskommunikation, AU
Martin Christiansen, Kommunikationschef Rambøll Management Consulting
Deltagergebyr
395 kr. ekskl. moms – tilmelding her.
Baggrund
En god intention fanget i holdningers krydsild. Komplicerede udfordringer, der ødelægges af forsimpling. Eller den gode historie, der skydes ned af mediernes Rasmus Modsat. Historien om CSR er spættet af fortællinger der gik galt.
Kommunikation om CSR har i sandhed sine faldgruber og dilemmaer, og devisen bliver derfor alt for ofte, at den, der lever skjult lever godt. Hvor det i virkeligheden burde være, at den der vover vinder.
For det er helt centralt for værdien af CSR, at man kommer ud over rampen og får fortalt historien om de komplicerede udfordringer, man rent faktisk har løst. Så hvordan gør man det, uden at blive misforstået, overset eller henvist til skammekrogen?