Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Har du ønsker til en ny webshop på AU?

Sælger du kompendier og bøger, udlåner nøgler - eller håndterer depositum via AU webshop i dag? Så kan du have specifikke ønsker til, hvad et nyt system gerne skulle kunne håndtere. AU skal have ny webshop – og i maj måned kan du melde ønsker ind til det nye system.

29.04.2019 | Louise Asmund-Hjorth

Foto: Colourbox

Aarhus Universitet skal have ny webshop, da den nuværende bl.a. ikke kan håndtere internt salg og ikke har integration til regnskabssystemet Navision. AU Økonomi er derfor gået i gang med at undersøge brugernes behov og ønsker til en ny webshop.

Ønsker og krav til den nye webshop
Du kan sende dine ønsker til projektleder Birgitte Ballebye. Hun tager imod mails med generelle input og beskrivelser af behov frem til den 31. maj 2019. Skriv til bib@au.dk.

Til den nye webshop er der fra AU’s side defineret følgende minimumskrav:

Det skal være et standardsystem

Det skal kunne håndtere både internt og eksternt salg

Der skal være mulighed for lagerstyring

Der skal være automatisk fakturering fra systemet

Bemærk: Det er et krav, at webshoppen skal være et standardsystem. Derfor kan det ikke garanteres, at alle ønsker kan opfyldes.

Ny webshop i 2020
Input fra jer brugere vil blive brugt til at udarbejde en kravsspecifikation til det nye system. Der vil desuden blive afholdt workshops om, hvad en ny webshop skal kunne, med en udvidet referencegruppe, hvor alle områder på universitetet er repræsenteret. Og de medarbejdere, der står for driften af webshoppen, vil selvfølgelig også blive inddraget. Når der foreligger en kravsspecifikation, vil AU tage fat i relevante leverandører. Den nye webshop forventes at være i luften i anden kvartal af 2020. 

Yderligere oplysninger
Læs mere om projektet med at finde ny webshop her. På projektsitet kan du se, hvem der er tilknyttet projektet, og følge med i projektets forløb.


AU webshop
AU Webshop bruges til salg af varer samt håndtering af depositum og abonnementer. Tilmeldinger til arrangementer og konferencer foregår via Conference Manager.  

Administrativt, Administration (Faglighed), Alle grupper, Alle AU-enheder, Aarhus Universitet