Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Health-forskere får 81 mio. kr. fra Novo Nordisk Fonden

Ni forskere fra Health får hver op til ti mio. kr. til at udføre ambitiøse projekter, afdække komplicerede problemstillinger og udvikle nye teknikker og metoder inden for deres respektive forskningsfelter. Pengene kommer fra Novo Nordisk Fondens nye forskningslederprogram.

14.05.2019 | Sabina Bjerre Hansen

Ni af fakultetets forskere kan de næste fem år kalde sig forskningsledere under Novo Nordisk Fonden. Foto: AU, privat, m.fl.

Ni af fakultetets forskere kan de næste fem år kalde sig forskningsledere under Novo Nordisk Fonden. Foto: AU, privat, m.fl.

Fremragende forskere på alle karrieretrin. Både de yngre talenter og de etablerede professorer på højt internationalt niveau. Det er dem, Novo Nordisk Fonden uddeler 44 bevillinger på i alt 413 mio. kr. til – de ni af dem til forskere på Health.

Læs mere om Health-forskernes projekter inden for hhv. klinisk og translationel lægevidenskabelig forskning og biovidenskab og basal biomedicinsk forskning på Novo Nordisk Fondens hjemmeside, og se i skemaet herunder, hvordan de ni bevillinger er fordelt:

KLINISK OG TRANSLATIONEL LÆGEVIDENSKABELIG FORSKNING

FORSKER

INSTITUT

BELØB

Karen Louise Thomsen

Institut for
Klinisk Medicin

9.993.900 kr.

Morten Schmidt

Institut for
Klinisk Medicin

7.403.725 kr.

Lars Christian Gormsen

Institut for
Klinisk Medicin

7.604.060 kr.

Lars Henning Pedersen

Institut for
Klinisk Medicin

7.463.618 kr.

Peter Jepsen

Institut for
Klinisk Medicin

9.981.300 kr.

BIOVIDENSKAB OG BASAL BIOMEDICINSK FORSKNING

Ina Maria Schiessl

Institut for
Biomedicin

9.970.800 kr.

Diego Vidaurre

Institut for
Klinisk Medicin

9.544.551 kr.

Martin Tolstrup

Institut for
Klinisk Medicin

9.858.087 kr.

Rikke Nørregaard

Institut for
Klinisk Medicin

9.423.750 kr.

Bevillinger og priser, Teknisk/administrativ medarbejder, Health, Health, Videnskabelig medarbejder, Institut for Biomedicin, Offentligheden/Pressen, Institut for Klinisk Medicin, Ekstern målgruppe