Samarbejdsplatformen Teams, som er en del af Microsoft Office 365, bliver nu stillet til rådighed for alle medarbejdere til at holde virtuelle møder. Du kan bl.a. deltage i et webinar, hvor du kan høre mere om, hvad Teams kan, og hvordan du kan bruge det i din hverdag.
01.04.2020 |
Teams tilbyder en intuitiv måde at holde virtuelle møder på og giver mulighed for, at man kan dele filer, optage sine møder og chatte med hinanden under og mellem møder.
Udrulningen af Teams på AU var egentligt planlagt til efteråret 2020, men på grund af corona-situationen har ledelsen valgt, at Teams skal tilbydes til alle medarbejdere allerede nu som et alternativ til fx Skype for Business.
I første omgang må Teams kun bruges til kommunikation mellem AU-medarbejdere.
Studerende får ikke adgang til Teams, og al digital kommunikation med studerende skal fortsat foregå via platformen Zoom, der kan tilgås via Blackboard.
På medarbejdere.au.dk/teams kan du downloade Teams app’en og finde vejledninger. Websiden bliver løbende opdateret med nye vejledninger og tips og tricks.
Du kan også allerede nu tilmelde dig et webinar, som er en introduktion til Microsoft Teams, hvor du hører mere om, hvad Teams kan, og hvordan du kan bruge det i din hverdag. Der vil være fokus på at planlægge og afvikle møder i Teams – og chat og samtaler via Teams.
På medarbejdere.au.dk/teams kan du se en oversigt over planlagte webinarer. Her kan du vælge det tidspunkt, der passer dig bedst og klikke på linket for at tilmelde dig.
Der vil løbende blive afholdt nye webinarer - følg med på medarbejdere.au.dk/teams for at holde dig opdateret.
Hvis du har brug for hjælp til at komme i gang med Teams, kan du også kontakte din lokale IT-support.