Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Seminardage "Inquiry"

Pædagogikken i det evidens-baserede interventionsprogram mindfulness-baseret stress-reduktion (MBSR) bygger på teorier, der tager udgangspunkt i læring gennem aktiv deltagelse og erfaringsbaserede metoder. Det engelske ord enquire kan på dansk oversættes til undersøgelse eller udforskning.

29.01.2018 | Anne Mette Kvist Vester

Dato tor 29 nov fre 30 nov
Tid 10:30    16:00
Sted Aarhus, Studenterhusets konferencecenter
Tilmelding er lukket

Pædagogikken i det evidens-baserede interventionsprogram mindfulness-baseret stress-reduktion (MBSR) bygger på teorier, der tager udgangspunkt i læring gennem aktiv deltagelse og erfaringsbaserede metoder.
Det engelske ord enquire kan på dansk oversættes til undersøgelse eller udforskning. Det henviser i denne sammenhæng til en åben dialog mellem underviser og deltagere, der som genstand har en nysgerrig udforskning og undersøgelse af deltagernes oplevelser og erfaringer med mindfulness-praksis. En sådan dialog kan ideel set være en støtte til bevidstgørelse og indsigt i aspekter af det nuværende øjeblik, herunder sammenhængen mellem fornemmelser i kroppen, emotionelle tilstande og mønstre af tænkning og ikke mindst deres betydning for valg, beslutninger og adfærd.

På disse seminardage vil du som deltager blive præsenteret for forskellige modeller og principper for den dialogiske tilgang. Ligeledes vil evnen til at stille åbne sokratiske spørgsmål blive illustreret og trænet gennem praktiske øvelser.

Arrangement, Offentligheden/Pressen, Mindfulness, Mindfulness