Fakultetsledelsen på Health vil med en politik for meritering af uddannelsesopgaven arbejde for, at undervisning og studieledelse får større anerkendelse.
08.12.2016 |
Det kan godt være, at god undervisning giver street credit hos de studerende. Men selv om uddannelse og forskning er ligestillede kerneopgaver på universitetet, nyder undervisning ikke samme anerkendelse som forskningsaktiviteterne.
Den ubalance vil fakultetsledelsen på Health forsøge at rette op på. Det skal ske i form af et politikoplæg om meritering af uddannelsesopgaven, som fakultetsledelsen har bedt en arbejdsgruppe bestående af institutledere, studieledere, uddannelsesledere, kursusledere og et par administrative nøglemedarbejdere på Health om at formulere.
"Arbejdsgruppen skal komme med forslag til, hvordan vi på forskellig måde kan anerkende uddannelsesopgaven. Vi har nogle utroligt dygtige og innovative undervisere, studieledere og kursusledere, som er dybt engageret i at udvikle og forbedre vores uddannelser. Vi vil gerne påskønne det arbejde, så det fremmer deres karriere i stedet for at hæmme den, da tiden jo tages fra deres forskning", siger prodekan for uddannelse, Charlotte Ringsted, som har taget initiativ til opgaven.
Arbejdsgruppen har frem til sommeren 2017 til at komme med et oplæg. Oplægget til politik for meritering af uddannelsesopgaven skal fremlægges til drøftelse i fakultetsledelsen i juni og knytter sig til Healths strategi på uddannelsesområdet, hvor målet er større anerkendelse af uddannelsesopgaver.
Læs også Sig navnet: Undervisningsportfolio
Prodekan Charlotte Ringsted
Mobil: 93 50 82 22 Mobil: 93 50 82 22
Mail: charlotte.ringsted@au.dk