Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Begrænset IT i weekenden 20. – 21. maj

AU’s IT-systemer og IT-services vil på skift være påvirket af afbrydelser i weekenden den 20. og 21. maj 2017. Blandt andet vil adgangen til mit.au.dk og Blackboard være påvirket af servicearbejdet.

05.05.2017 | Marie Lærke Justesen

Grafik: Colourbox.dk

AU IT og AU Økonomi og Bygninger udfører servicearbejde fra lørdag den 20. maj kl. 00.01 til søndag den 21. maj kl. 23.59. Arbejdet er nødvendigt for at sikre medarbejdere og studerende en høj driftsstabilitet og IT-sikkerhed.

I hele weekenden kan du benytte AV-udstyr lokalt i auditorier/UV-lokaler, og du kan arbejde lokalt på din computer – det vil sige uden forbindelse til centrale IT-systemer, fællesdrev, videocenter, AU's netværk og internet.

Der er i dette servicevindue lavet en særaftale vedr. Matchpoints Seminar 2017, så dette kan gennemføres begge dage som planlagt.

 

Følgende services vil blive driftsforstyrret (Gælder ikke Matchpoints Seminar)
IT services, der ikke er nævnt nedenfor, vil som udgangspunkt kunne anvendes, men med kortvarige forstyrrelser i hele perioden:

  • Lørdag 00.01 til søndag 23.59 vil der være korte forstyrrelser på: Netværk (trådløs/trådet), internet, telefoni og dermed alle de services, der er afhængige heraf.

    Det vil ikke være muligt at skifte password på mit.au.dk (selvbetjening) eller oprette/ændre personoplysninger og relationer i f.eks. PURE m.fl. Vi anbefaler at du tester, at du kan tilgå mit.au.dk og evt. andre services senest fredag d. 19. maj, og skifter password her ved behov.
  • Lørdag kl. 8.00 til senest 23.59 vil der være længere driftsforstyrrelser på: Webmail (ikke Outlook på PC (client)), PostAU, mit.au.dk (selvbetjening), AROS, EDDI, Blackboard, Navision og økonomisystemer, AUHRA, Syllabus, Scientia, Citrix, IDM, Sharepoint, Office 365, Templafy, ParkZone, filer på fælles- og personlige drev og trådløst netværk og GittLab/Llama.

    Hvis du skal bruge materialer i Blackboard i din forberedelse i weekenden til den efterfølgende uges eksamener, skal du hente disse senest fredag d. 19. maj.

  • Lørdag 18.00 – 23.00 (gælder primært lokale systemadministratorer) vil alle netservices (VLAN) blive driftsforstyrret i op til 1 min., hvilket kan forstyrre services som AU IT/ ØkoByg ikke er ansvarlige for.

  • Søndag kl. 18.00 til senest 23.59 vil der være længere driftsforstyrrelser på: Videokonference og trådløst netværk.

 

Følg med i arbejdet
Du kan fra d. 5. maj finde en detaljeret tidsplanfor arbejdet på driftstatus.au.dk. Planen er dynamisk, og du kan også følge status for gennemførelsen af det planlagte arbejde.

Du kan desuden følge weekendens arbejde på Twitter ved at følge @AUITdrift.

For Campus Emdrup udmeldes supplerende lokalt.

Spørgsmål
Hvis du har spørgsmål, kan du skrive til driftstatus.it@au.dk

Reminder
Husk at du ikke kan tilgå filer på personlige- og fællesdrev i den kommende weekend fra lørdag d. 6. maj kl. 08.00 til søndag d. 7. maj kl. 08.00. (Se tidligere udsendt nyhed).

Administrativt, Administration (Faglighed), Alle grupper, Alle AU-enheder, AU IT, Enhedsadministration, Teknisk/administrativ medarbejder, Health, Videnskabelig medarbejder