En ny indkøbspolitik fastlægger rammerne for Aarhus Universitets indkøbsvirksomhed. Der er fokus på fælles indkøbsaftaler, som understøtter lokale behov og sikrer bedre rabatter og vilkår.
11.12.2015 |
AU’s indkøbschef Anne Sofie Hedemann er glad for at kunne præsentere en kortere og mere præcis indkøbspolitik, som beskriver Universitetsledelsens forventninger til indkøbsområdet.
”Vi ønsker, at AU får flere brugbare fællesaftaler, som understøtter de lokale behov, og derfor skal aftalerne laves i tæt samarbejde med de faglige miljøer. AU’s størrelse og indkøbsvolumen resulterer i gode rabatter og fordelagtige vilkår, men for at kunne høste disse fordele, skal AU betragtes som en samlet kunde”, siger Anne Sofie Hedemann.
I den nye indkøbspolitik kan du læse om Universitetsledelsens forventninger til indkøbere på AU. Alle enheder og alle indkøb er omfattet af de nye fælles indkøbsaftaler. Hvis en aftale ikke opfylder et konkret behov, kan man kontakte Indkøbsenheden ved AU Økonomi.
I løbet af 2016 bliver der tilføjet et indkøbsmodul i IndFak til test og senere implementering. Det vil bl.a. gøre det lettere at søge varer frem, som der er indgået en indkøbsaftale på.