Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Nyhedsbrev 100 fra oktober 2019

Kære alle Hermed nyhedsbrev nummer 100 - det er da stort :-)

31.10.2019 | Thomas G. Jensen

Registrering af MUS

MUS-samtalerne er vigtige, og jeg håber, at alle er godt i gang med at afholde dem. Vi skal i år registrere omhyggeligt, hvem der har været til MUS i 2019. Da jeg ved, at mange ikke bruger AUHRA-systemet til at registrere MUS, har jeg brug for jeres hjælp: 

Venligst kontakt Jeannette Madsen (jepe@biomed.au.dk) senest den 18/11-19, hvis I ikke har været/er blevet indkaldt til MUS i 2019.

 

Institutdag 

Ledergruppen og jeg vil gerne invitere jer alle til Institutdag den 10. december 2019 kl. 11.30 – 15.00. Vi starter med en sandwich, hvorefter mødet handler om, hvordan det går på Biomedicin, samt hvilke initiativer vi har foran os. Ud over det faglige indhold er Institutdagen også en mulighed for, at vi kan mødes på tværs af instituttet.  

 

Tips til den gode fondsansøgning

Caroline Ang fra University of Bath holder oplæg torsdag den 7. november 2019 kl 13. Der er få pladser tilbage. Se nærmere her

Organisering af Bakterierum - hvem vil være med? 

Vi har brug for hjælp til at få organiseret Bakterierummet i Skou-bygningen. Rummet har mange brugere, og det er vigtigt, vi får det indrettet, så det giver mest mulig mening for alle. Den opgave kræver jeres hjælp. Venligst kontakt Thomas Corydon (corydon@biomed.au.dk), hvis du vil hjælpe.  

 

Skiltning og opslag  

På husmødet i Skou-bygningen blev der efterspurgt steder til faglige og sociale opslag. Vi arbejder på følgende løsninger: 

- Infoskærmene: Opslag kan sendes til Zitta Nygaard (zitta@biomed.au.dk). Vi arbejder på retningslinjer.  

- Elevator: Der kommer en løsning, hvor opslag kan hænges op i elevatorer uden tape. 

- Whiteboard i kantinen

Vi arbejder desuden på en skabelon til skiltene ind til de enkelte etager/fløje i Skou-bygningen. Skabelon kan indhentes hos Jeannette Madsen (jepe@biomed.au.dk). 

 

Skabe i Skou-bygningen 

Vi arbejder på at få flere skabe (lockers). Foreløbigt henviser vi til de skabe, der er på etage 0, ved siden af kantinen. 

 

Fredagsbar i Skou-bygningen

I hører nærmere. Alle fra instituttet er velkomne. Kontakt Christian Holm hvis I vil hjælpe med at arrangere.

 

TAP-kompetencemidler –nye frister 

Bemærk de nye frister for TAP-kompetenceudvikling:  1. marts, 1. juni, 1. september, 1. december. Læs mere her: http://biomed.medarbejdere.au.dk/personaleforhold/efter-og-videreuddannelse/tap-kurser-ansoegningsskema-regler-for-stoette/

 

Nyt vedrørende VIP-stillinger

Ebbe Bødtkjer er ansat som professor på instituttet. Han var en af ansøgerne til professoratet, der blev opslået sidste år, hvor der var 92 ansøgere. Tillykke til Ebbe.

Søren Moestrup er tilbage 100% på instituttet fra 1. oktober, efter at have været på SDU i 5 år. Vi er glade for at have ham tilbage på fuld tid.

 

Nyt vedrørende innovation

Der er god vind i sejlene for flere biotek-firmaer, der er startet af instituttets forskere. Senest har selskabet Draupnir Bio (Simon Glerup, Camilla Gustafsen og Peder Madsen) modtaget kr. 225 mio fra forskellige investorer. Tidligere har blandt andet NMD Pharma (Thomas Holm Pedersen, Claus Olesen og Ole Bækgaard) og STipe Therapeutics (Martin Roelsgaard & Claus Olesen) modtaget investeringer på over kr. 100 mio. Samlet set har virksomheder startet af instituttets forskere de seneste år rejst tæt på kr. 800 mio. Og der er flere lovende projekter på vej.

 

Med venlig hilsen

 

Thomas G. Jensen

Administrativt, Administration (Faglighed), Alle grupper, Institut for Biomedicin, Institut for Biomedicin